Kansanäänestyksen tulosta on kunnioitettava

Vihreän liiton entinen puheenjohtaja, europarlamentaarikko Tarja Cronberg vieraili Siuntiossa lauantaina. Cronberg saapui paikalle todistamaan kuinka Siuntion Vihreiden vaalimökki, eli kasvihuone, nousi harjakorkeuteen. Hän tapasi siuntiolaisia äänestäjiä ja ehdokkaita kuntakeskuksessa. Cronberg oli kiinnostunut Siuntion kuntavaaliasetelmasta ja tsemppasi paikallisia Vihreitä vaalivoittoon.

–          Neuvoa-antavan kansanäänestyksen selkeää tulosta on kunnioitettava. Suora demokratia on Vihreille tärkeä asia, totesi Cronberg.

Sää suosi Cronbergin kiertuetta läntisellä Uudellamaalla. Päivä alkoi poliittisella aamiaisella Tammisaaressa, Siuntion jälkeen matka jatkui Kirkkonummen ja Kauniaisten kautta Espoon Vihreiden kampanjanavaukseen.

–          Hienoa saada vahvistus sille, että meidän rakennushankkeemme noudattaa EU-direktiivejä, totesi Siuntion Vihreiden varapuheenjohtaja Kristian von Essen pilke silmäkulmassaan.

Siuntion Vihreillä on kiinteä vaalimökki – Greenhouse – kuntakeskuksessa aina vaaleihin asti.

MEP Tarja Cronberg valvoo että Siuntion Vihreiden kasvihuoneen pystyttäminen noudattaa EU-direktiivejä.