Ympäristöministeri Ville Niinistö saapuu ensi lauantaina Siuntioon. Niinistö kiertää päivän aikana Uuttamaata ja kierros päättyy Siuntion keskustaan jossa on mahdollisuus tavata ministeri alkaen kello 18. Niinistö haluaa tietää mitkä ajankohtaiset asiat huolestuttavat siuntiolaisia ja toivoo että kuntalaiset tulisivat sankoin joukoin paikalle.

– Nyt on erinomainen tilaisuus saada ympäristöaiheisiin kysymyksiin vastauksia suoraan ministeriltä, iloitsee Siuntion ympäristölautakunnan varapuheenjohtaja Yrjö Kokkonen. Olen erittäin tyytyväinen tapaan jolla Niinistö on puuttunut konkreettisiin asioihin päättäväisesti, esimerkkinä kaivostoiminta ja sen vastuukysymykset.

Siuntiolaisia kiinnostanee myös ruuhkamaksujen oikeudenmukaista järjestämistä vaatineen ministeri Niinistön kannat kunnan liikennevaihtoehtoihin. Ylen vaalitentissä ministeri totesi että ruuhkamaksut kuuluvat sinne, missä on riittävästi julkista liikennettä.  Syrjäseuduilla ja reuna-alueille, missä autoilu on ainoa vaihtoehto, siitä ei pidä rangaista. Ruuhkamaksujen tuloilla voidaan sekä kehittää julkista liikennettä että pohtia autoverotuksen reilumpaa porrastusta.

Ministerin päivä alkaa Hyvinkäällä, josta hän Järvenpään ja Tuusulan kautta saapuu Lohjalle. Lohjalla Niinistö on tavattavissa kauppakeskus Lohjantähdessä (Kauppalankatu 5-9) klo 13.45-14.15. Karjaalla Niinistö on tavattavissa klo 16.15-17.15. josta matka jatkuu Siuntioon.

Niinistön kierros päättyy Siuntioon, jossa ministeri osallistuu Oktoberfestiin paikallisessa Baari-Ravintola Varuccassa (Flemingintie 2).