Virpi Lohrum

Virpi Lohrum on Siuntion Vihreiden uusi puheenjohtaja.

Siuntion Vihreät ovat valinneet uudeksi puheenjohtajakseen kunnanvaltuutettu, terveydenhuollon suunnittelija Virpi Lohrumin. Virpin erikoisalaa ovat sosiaali- ja terveysasiat, mikä sopii hyvin yhteen Siuntion tulevien haasteiden kanssa. Siuntiossa on käynnissä uuden sosiaali- ja terveyskampuksen suunnittelu.

– Minulle on kunnia ottaa vastaan Siuntion Vihreiden puheenjohtajan rooli tänä tärkeänä kuntavaalivuonna. Odotan innolla työtä siuntiolaisten terveyden, hyvinvoinnin ja turvallisuuden sekä Siuntion kehityksen hyväksi, Virpi totesi.

Siuntion vihreiden etänä pidettyyn syyskokoukseen osallistui myös kansanedustaaja Inka Hopsu (vihr). Hän kehotti kuntaa olemaan valppaana sen suhteen, millaisia tarpeita tuleva sote-uudistus kunnalle asettaa.

Inka Hopsu

Kansanedustaja Inka Hopsu osallistui syyskokoukseen.

– Vuoden 2023 alusta lähtien sote-palvelut eivät ole enää kuntien vastuulla, vaan niistä vastaavat uudet hyvinvointi­alueet. Ne vuokraavat kuntien sote-keskukset varmuudella vain ensimmäisten kolmen vuoden ajan. Tämän jälkeen hyvinvointi­alueet päättävät, mitä toimintoja entisiin kuntien sote-keskuksiin jää.

– On järkevää suunnitella sote-keskukset vastaamaan palvelu­tarvetta ja toteuttaa ne niin, että keskukset voivat toteuttaa suunnitellut palvelut myös sote-uudistuksen jälkeen, Inka Hopsu muistutti.

Siuntiolaiset vihreät evästivät kansan­edustajaa ajankohtaisista aiheista. Rantaradan liikennettä on kehitettävä ja samalla kaavoituksen avulla rajoitettava asutuksen leviämistä holtittomasti julkisen liikenteen ulottumattomiin.

Virpi Lohrumin ohella Siuntion vihreiden hallitukseen nimitettiin Karl Nilsson, Minna Sneck, Hilkka Toivonen, Reijo Korhonen, Mark Davidson ja Harri Haanpää.

Lisätietoja: Virpi Lohrum
p. 044 0346 303