Nykyinen vaalirahoituslaki edellyttää kuntavaaleissa valtuutetuksi tai varavaltuutetuksi valituilta ilmoitusta vaalikampanjan rahoituksesta. Lisäksi ehdokkaalla on mahdollisuus jättää ennakkoilmoitus vaalirahoituksestaan, jolloin äänestäjät voivat jo ennen äänestämistä tutustua kampanjan rahoitukseen. Siuntiolaisten kuntavaaliehdokkaiden ennakkoilmoituksiin vaalirahoituksista voi tutustua valtiontalouden tarkastusviraston vaalirahoitussivuilla.

Vaalirahoituslaissa on kuitenkin sellainen puute, ettei se edellytä poliittisilta yhdistyksiltä samanlaista avoimuutta kuin yksittäisten ehdokkaiden kampanjoilta. Vaalirahoituksen avoimuus on Vihreille tärkeää, ja siksi myös Siuntion Vihreät julkistaa alustavan vaalirahoituksensa ja tahtoo rohkaista muitakin puolueita samaan.

Siuntion Vihreät on budjetoinut kuntavaaleihin ja muihin kuluihin vaalikauden aikana kertyneitä luottamushenkilö- ja jäsenmaksuja yhteensä 931,92 €. Esimerkiksi vuonna 2016 yhdistys sai 162 euroa luottamushenkilömaksuja ja 114 euroa jäsenmaksutuloja. Siuntion Vihreät ei peri ehdokkailtaan ehdokasmaksua. Rahaa on varattu julisteiden ja esitteiden painamiseen 533,20 €, mainosesitteen jakeluun 300 euroa ja mainostamiseen sosiaalisessa mediassa n. 100 euroa.

Ehdokasvalokuvat sekä julisteen, esitteen ja yhdistyksen verkkosivujen suunnittelu on tehty vapaaehtoisvoimin.