Siuntion Vihreiden syyskokous valitsi hallituksen vuodelle 2022. Hallituksen puheenjohtajana jatkaa Virpi Lohrum, varapuheenjohtajana Karl Nilsson, rahastonhoitajana Hilkka Toivonen ja sihteerinä Minna Sneck. Myös Mark Davidson ja Reijo Korhonen jatkavat hallituksessa. Uutena hallitukseen valittiin vihreiden valtuustoryhmän puheenjohtaja Satu Söderlund. Hän on jatkossa rekisterivastaava.

Uudenmaan Vihreät ovat valinneet Harri Haanpään ja Satu Söderlundin ehdokkaiksi hyvinvointialuevaaleihin 2022. Hyvinvointialuevaalit pidetään 23.1.2022. Siuntion Vihreiden hyvinvointialuevaaliehdokkaat pitävät tärkeänä, että kunnassa säilyy omat sote-palvelut.

Styrelsen för De Gröna i Sjundeå för året 2022.

På höstmötet för De Gröna i Sjundeå valdes styrelsen för året 2022. Som ordförande för styrelsen fortsätter Virpi Lohrum, som viceordförande Karl Nilsson, som kassör Hilkka Toivonen och som sekreterare Minna Sneck. Även Mark Davidson och Reijo Korhonen fortsätter i styrelsen. Som ny i styrelsen valdes ordföranden för De Grönas fullmäktigegrupp Satu Söderlund. Hon fungerar i fortsättningen som registeransvarig.

De Gröna i Nyland har valt Harri Haanpää och Satu Söderlund till kandidater i välfärdsområdesvalet 2022. Välfärdsområdesvalet hålls 23.1.2022. Kandidaterna från De Gröna i Sjundeå anser det viktigt, att egna social- och välfärdstjänster bibehålls inom kommunen