Lapsille ja nuorille hyvät kunnalliset mielenterveyspalvelut

Vihreillä on yhtenä vaaliteemana oikeus tulla hyväksytyksi, saada tarvittavaa tukea ja kasvaa ihmisenä. Teeman tärkeyttä ei voi liiaksi korostaa. Se on koko ihmisyyden ja ihmiseksi kasvamisen perusta.
On tärkeää, että lapsella ja nuorella on tilaa kasvaa ainutlaatuiseksi yksilöksi ilman pelkoa kiusaamisesta, häirinnästä tai syrjinnästä. Lapsia ja nuoria tulisi kasvattaa toimimaan moniarvoisessa maailmassa. Lasten ja nuorten moninaisuus tulisi myös tunnistaa entistä paremmin kaikissa kunnan palveluissa.

Siuntion sote-suunnitelma

Siuntion tulevasta sote-keskuksesta on herännyt keskustelua; hinnaksi on arvioitu 14 miljoonaa euroa. On mietitty, jäävätkö palvelut kuntaan, kun sote-uudistuksen jälkeinen siirtymäaika on kulunut umpeen. Ainoa keino, jolla voi vaikuttaa lähipalvelujen säilymiseen on varmistaa että kunnasta löytyvät tarkoitukseen sopivat sote-tilat. On tärkeää, että tilat ovat toiminnan kannalta harkittuja ja tarkoituksenmukaisia, eli sellaisia jossa maakuntakin haluaisi toimia. Emme voi jäädä odottamaan tilanteessa, jossa terveille tiloille on ollut huutava pula pidemmän aikaa.

Ajatuksia liputuspäivänä

Tavoilleni uskollisena nostin lipun salkoon. Seisoskelin hetken seuraten kuinka kylmä talviviima liehutti kansallistunnustamme aamun ensimmäisten auringonsäteiden valossa. Mitä ajatuksia tuollaisessa hetkessä syntyy.

Tankar på en flaggningsdag

Min vana trogen hissade jag flaggan. Stod en stund och beskådade vår nationalsymbol när den i den kalla vinterblåsten fladdrade belyst av de första solstrålarna. Vad tänker man då på en sådan stund.

10 tasa-arvotekoa kuntiin

Tänään on naistenpäivä – onnea meille kaikille naisille Suomessa ja maailmalla! Naisjärjestöjen Keskusliitto haastaa kuntavaaliehdokkaita kampanjaan, jonka nimi on 10 tasa-arvotekoa kuntiin. Mihin tekoihin sinä sitoudut?